Prosebná novéna k svätému Jozefovi

0
Prosebná novéna k svätému Jozefovi sa modlí od 10. marca do 18. marca, ale môžeme sa ju modliť aj kedykoľvek, keď sa ocitneme v ťažkostiach, núdzi, či v nutnej potrebe. 

Úvodná modlitba na každý deň novény
Ó, slávny patriarcha, svätý Jozef, pokorne sa skláňam pred tebou. Dávam sa pod tvoju mocnú ochranu a zaväzujem sa k najúprimnejšej viere a zbožnosti. Sľubujem, že urobím všetko, čo je v mojich silách, aby som ťa po celý život ctil a preukazoval ti svoju lásku. Pomôž mi v tom, svätý Jozef. Buď so mnou teraz a po celý môj život, a najmä vo chvíli mojej smrti, ako bol Ježiš a Mária s tebou, aby som jedného dňa mohol s vami uctievať Boha v nebi na veky vekov. Amen.

Buď pozdravený, svätý Jozef, ktorému boli zverené neoceniteľné poklady neba a zeme. Buď pozdravený, adoptívny Otec toho, ktorý živí všetky stvorenia sveta. Lebo ty si po Márii hodný našej najväčšej cti a lásky medzi svätými, pretože si bol vyvolený pre tú najvyššiu dôstojnosť vychovať, nasýtiť a dokonca držať v náručí Mesiáša, ktorého túžilo vidieť tak veľa kráľov a prorokov.


Modlitby na každý deň novény
V mene Otca i Syna i Ducha Svätého. Amen.

Ó, svätý Jozef, môj patrón a ochranca, prichádzam k tebe, aby si mi vyprosil milosť od Boha, o ktorú ťa pokorne prosím. Možno sú zlyhania a horkosť v mojom živote trestom za moje hriechy. Ale aj keď vidím svoju vinu, mal by som stratiť nádej na prijatie Božej pomoci? 
Ó nie! - povedala by tvoja oddaná ctiteľka svätá Terézia - naozaj nie! Úbohí hriešnici, bez ohľadu na to, aké veľké sú vaše potreby, obráťte sa na svätého Jozefa o pomoc! Choďte k Jozefovi s úprimnou dôverou a pokojom v duši, že vaše prosby budú vypočuté. 

Poslúchajúc radu a poučenie svätej Terézie, stojím pred tebou, ó, svätý Jozef, a prosím o tvoj mocný príhovor v mojich terajších ťažkostiach. Vezmi moju prosbu pred Boží trón a vypros mi milosť, ktorú by som sám nebol hodný prijať, aby som sa po vypočutí mojej prosby mohol vrátiť k tvojmu oltáru a tam plný oddanosti ťa chváliť a ďakovať za tvoj príhovor .

Otče náš...Zdravas‘ Mária...Sláva Otcu...

Pamätaj, najmilosrdnejší pestún Pána Ježiša, že nikto, kto sa na teba obráti, nezostane bez pomoci. Nespočetné sú milosti prijaté tými, ktorí sa k tebe modlia. Chorí, utláčaní, trpiaci nespravodlivosťou, zradení, opustení - všetci, ktorí sa dostali do tvojej starostlivosti, dostali pomoc vo svojich potrebách. Svätý Jozef, nedovoľ, aby som bol o ňu zbavený sám. Buď štedrý a láskavý aj ku mne, aby som mohol vzniesť ďakovnú modlitbu na väčšiu Božiu slávu.

Otče náš...Zdravas‘ Mária...Sláva Otcu...

Ó, svätý Jozef, hlava Svätej rodiny, ctím Ťa z hĺbky svojho srdca. Dal si útechu a pokoj tým v núdzi, ktorí sa k tebe obrátili predo mnou. Uteš moju úbohú, utrápenú dušu. Poznáš všetky moje potreby skôr, ako ich vyjadrím v modlitbe. Mocný svätý Jozef, vieš, aká dôležitá je pre mňa moja prosba. Vkladám všetku svoju dôveru do tvojho príhovoru. Vypros mi teda túto milosť, o ktorú ťa vrúcne prosím, a sľubujem, že budem všade hlásať úctu k tebe a podporovať ju, pokiaľ budem môcť, tie dobré skutky, ktoré v tvojom mene podporujú trpiacich a umierajúcich na celom svete. Svätý Jozef, Tešiteľ utrápených, zmiluj sa nado mnou a poteš ma.

Otče náš...Zdravas‘ Mária...Sláva Otcu...

Modlitba na konci každého dňa novény
Slávny patriarcha, svätý Jozef, Boh si ťa vyvolil za strážcu Svätej rodiny; prosím ťa, vždy ma obklopuj svojou starostlivosťou. Odteraz si ťa vyberám za svojho Otca, Strážcu, Radcu a Patróna. Prosím ťa, aby si ma vzal pod svoju ochranu: všetko, čo som, všetko, čo mám, môj život a moju smrť.

Pozri sa na mňa, chráň ma pred úskokom viditeľných i neviditeľných nepriateľov, podporuj ma vo všetkých mojich potrebách, uteš ma v utrpení môjho života a hlavne buď so mnou v hodine mojej smrti. Oroduj za mňa u Božského Vykupiteľa, ktorého si bol hodný držať v náručí, a u Najsvätejšej Panny Márie, tvojej najčistejšej Nevesty.

Daj mi tie požehnania, ktoré ma privedú k spaseniu. Počítaj ma medzi svojich ctiteľov a budem sa snažiť dokázať, že som hodný tvojej ochrany. Amen.

Úvahy k jednotlivým dňom novény

1. deň –  Pokora svätého Jozefa
Svätý Jozef pochádzal z kráľovského rodu Dávidovho, takže podľa všeobecného názoru mal byť bohatý a slávny. Z Božej vôle však prežil svoj život v chudobe, miloval ho a netúžil po žiadnej zmene. Nečakajúc na dôstojnosť, ktorú mal získať, oženil sa s pokornou Pannou Máriou. Keď sa dozvedel, že z Božej vôle sa stala Matkou Spasiteľa, pocítil k nej hlbokú pokoru. Keď ho Boží Syn nazval otcom, táto čnosť v ňom ešte viac vzrástla, aj pod vplyvom príkladu Božej pokory – Spasiteľa.

Svätý Jozef, získaj mi od Boha pokornú mienku o mne. Nech sa nikdy nevyvyšujem nad ostatných, ale nech mám vždy na pamäti, že za všetko dobré, čo je vo mne, vďačím iba samotnému Bohu.

2. deň – Čistota svätého Jozefa
Svätý Jozef sa vyznačoval výnimočnou čistotou. Boh ho odlíšil tým, že ho oslobodil od zlých sklonov, a ukázal sa ako hodný Božej dôvery. Pannu Máriu, ktorá sa mu zverila, nesklamal. Ich manželstvo bolo spoločenstvom čistých sŕdc. Svätý Jozef, ktorý žil v kruhu bežných, každodenných záležitostí, komunikoval s rôznymi ľuďmi, rozvíjal milosť nevinnosti, ktorá mu bola daná. Tak ako každá ľudská bytosť, ktorá má slobodnú vôľu, si môže vybrať dobro alebo zlo. Nikdy v živote sa však nedopustil žiadnej nedokonalosti. 

Svätý Jozef, môj dobrý patrón, vypros mi tento dar čistoty, aby ma neovplyvnili zlé slová ani príklady. Vypros mi, aby som bdel nad svojimi pocitmi a predstavivosťou, a aby som si zachoval čistotu po celý život.

3. deň – Trpezlivosť svätého Jozefa
Svätý Jozef bol počas svojho života trpezlivý. V Betleheme vytrvalo hľadal prístrešie pre Máriu, ktorá čakala Dieťa. Počas dlhej cesty do Egypta utrpel mnoho ťažkostí a útrap. Keďže bol v cudzej krajine, musel si zarábať na živobytie. Po návrate do Nazareta každodennou ťažkou fyzickou prácou zabezpečoval materiálne blaho Svätej rodiny. Nikdy sa však nesťažoval na útrapy, utrpenia a skúsenosti života, považoval ich za Božiu vôľu alebo dopustenie. 

Svätý Jozef, vypros mi túto milosť trpezlivosti, aby som ťa mohol napodobňovať a s pokojom a trpezlivosťou prijímal všetko, čo mi Boh posiela.

4. deň – Poslušnosť svätého Jozefa
Svätý Jozef bol vždy dokonale poslušný. Evanjelium mu dáva čestný titul spravodlivého človeka, pretože žil v bázni Božej a verne plnil Boží zákon. Ochotne plnil príkazy anjelov a ľudí, aj keď boli ťažké a zmenili jeho životné plány. Aj keď im nie vždy rozumel, robil, čo mu bolo povedané, bez váhania a odporu, bez výhovoriek či reptania, bez ohľadu na ťažkosti, nepríjemnosti či nebezpečenstvo. 

Svätý Jozef, vypros mi milosť dokonalej poslušnosti. Nech vidím vo všetkom, čo sa mi deje, vôľu Boha, ktorý vždy chce moje dobro.

5. deň – Pobožnosť svätého Jozefa
Svätý Jozef bol zbožný muž. Miloval Boha celým svojím srdcom a pokorne mu slúžil. Všetko, čo od neho Boh žiadal, splnil s vernou láskou a obetavosťou. Svojím životom a prácou sa snažil potešiť Boha. Jeho duša bola vždy nasmerovaná k Bohu, pre Neho žil a pracoval, pripravený obetovať Mu všetko, čo mu bolo najdrahšie. Zbožnosť svätého Jozefa sa najplnšie prejavuje v tomto neustálom zjednotení sa s Bohom. 

Svätý Jozef, nauč ma svojím príkladom hľadať Boha v každej situácii a žiť v jeho prítomnosti.

6. deň – Vnútorný život svätého Jozefa
Svätý Jozef žil jednoducho v malom meste ako vzorný manžel a otec. Ale bol to život zjednotený s Bohom, a preto dosiahol výšiny svätosti. Pozorným počúvaním a pohľadom na Boha dokázal dokonale skĺbiť každodenné povinnosti s bohatým duchovným životom. Svoju prácu posvätil modlitbou, posilnil svoju dôveru a zvýšil lásku k Bohu. Jeho citlivosť na Božie vnuknutia pramenila aj z modlitby. 

Svätý Jozef, tak veľmi potrebujem pomoc na mojej ceste k Bohu. Získaj pre mňa lásku k tichu a samote. Nech si udržím svojho ducha sústredeného aj pri tej najnáročnejšej práci.

7. deň – Dôvera svätého Jozefa
Svätý Jozef sa vyznačoval hlbokou nádejou. Hoci bol skúšaný ťažkými skúškami, jeho dôvera v Boha nikdy nezakolísala. Nepochyboval o anjelových slovách, nerobil ťažkosti, nemeškal, ale okamžite a rozhodne plnil jeho príkazy, bez ohľadu na ťažkosti a nebezpečenstvá, všetku svoju dôveru vložil do Boha. 

Svätý Jozef, získaj pre mňa čnosť dôvery, ktorá mi tak často chýba. Nech si vždy pamätám, že Boh, náš najmilostivejší Otec, ktorý túži po našom šťastí, riadi náš osud a nič sa nedeje bez Jeho vôle a dovolenia.

8. deň – Láska k Ježišovi
Svätý Jozef miloval Ježiša vášnivou láskou. Z vôle Prozreteľnosti bol otcom Božieho Syna na zemi. Napĺňal jeho potreby, vychovával ho a tešil sa z jeho neustálej blízkosti. Jeho láska k Ježišovi bola obetavá a oddaná. Žil len pre neho, pripravený vykonať pre neho všetky možné služby a strata Ježiša bola pre Jozefa najväčším utrpením. 

Svätý Jozef, vypros mi čistú a vrúcnu lásku, aby som úprimne milujúci Boha tu na zemi, mohol potom hľadieť na neho v nebi spolu s tebou a všetkými svätými.

9. deň – Smrť svätého Jozefa
Svätý Jozef po splnení svojho životného poslania bol povolaný do večnosti. Opustil tento svet v pokoji, hoci bolo pre neho ťažké rozlúčiť sa s Máriou a jej Synom, ktorých miloval a obetavo im slúžil po všetky svoje dni. Celý jeho život, svätý a bez poškvrny hriechu, bol prípravou na túto poslednú chvíľu, takže nemal strach zo smrti. Preto je patrónom umierajúcich. 

Svätý Jozef, zomrel si pri pohľade na tvár Ježiša a Márie. Nauč ma žiť tak, aby som si zaslúžil šťastnú večnosť. Získaj pre mňa dobrú smrť, po ktorej budem žiť v radosti a šťastí v Otcovom dome.

Masima - Choďte k Jozefovi
Tags

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top