Aká bola smrť svätého Jozefa podľa Dona Bosca a Františka Saleského

0
Svätý Jozef je patrónom Cirkvi a zároveň spolupatrónom saleziánskej kongregácie. Don Bosco ho chcel od začiatku spájať s ochranou rodiaceho sa diela v prospech mládeže. Istý svojím mocným príhovorom chcel šíriť svoj kult a na tento účel napísal život, skôr na poučenie než na meditáciu. Preto treba mať na zreteli, že to, čo Don Bosco píše, nie je autentický zážitok. 

Podľa dona Bosca mal svätý patriarcha pred smrťou jedinečný mystický zážitok, keď mu Ježiš a Mária povedali niekoľko emotívnych slov. Podobne svätý František Saleský rozprával o tom, čo svätý Jozef povedal Kristovi pred smrťou.

Don Bosco v knihe Život svätého Jozefa rozpráva, aké boli posledné chvíle Ježišovho adoptívneho otca. Salezián poukazuje na to, že svätý Jozef „mal takmer osemdesiat rokov“, keď ho navštívil anjel, aby ho varoval, že zomrie.

Na smrteľnej posteli sa svätý správca Svätej rodiny dostal na 24 hodín do extázy a „v duchu bol svedkom bolestí Spasiteľovho umučenia“. Keď sa prebudil, jeho tvár bola osvetlená, ako keby bola premenená, a bolo cítiť príjemnú vôňu.

Don Bosco potom opisuje, aká bola rozlúčka. "A zdá sa mi, že Mária hovorila: ‚Ó, Jozef, ako ti ďakujem za milú spoločnosť, ktorú si mi robil, za dobré príklady, ktoré si mi dal, za starostlivosť, ktorú si mal o mňa a moje veci, a za tie najbolestivejšie bolesti, ktoré si kvôli mne vytrpel! Ó, opúšťaš ma, ale vždy budeš žiť v mojej pamäti a v mojom srdci.'"


Podobne don Bosco naznačuje, že sa mu zdá, že Ježiš nazval svojho adoptívneho otca „môj Jozef“ a vysvetlil mu, že aj on zomrie. Potom Pán zdôraznil svätému Jozefovi, že táto chvíľa temnoty bude krátka a požiadal ho, aby išiel a oznámil Abrahámovi, Izákovi a ďalším velikánom Starého zákona, že majú počkať len niekoľko rokov. 

Neskôr mu Ježiš prorokoval, že príde vzkriesenie, kde vstane plný triumfu. "Raduj sa, drahý strážca môjho života, bol si ku mne dobrý a štedrý," povedal Kristus.

Don Bosco sa nezmieňuje o odpovedi svätého Jozefa, ale jeho svätý patrón, svätý František Saleský, predkladá posledné slová podľa svojej mienky. Učiteľ cirkvi vo svojej knihe Traktát o Božej láske píše, že svätý Jozef sa obrátil k Bohu Otcovi týmito slovami: "Ó, Otče! Naplnil som dôveru, ktorú si mi zveril."

Potom sa obrátil ku Kristovi: "Syn môj! Tak, ako tvoj nebeský Otec vložil tvoje telo do mojich rúk v deň tvojho príchodu na svet, tak aj v tento deň môjho odchodu z tohto sveta som vkladám svojho ducha do tvojho."

Pokračujúc v príbehu dona Bosca, svätý Jozef sa pred smrťou snažil s veľkým úsilím vstať, aby uctieval Spasiteľa. Chcel si pred Ježišom kľaknúť a požiadať o odpustenie za svoje chyby, ale Kristus mu to nedovolil a objal ho.

"A tak Jozef položením svojej ctihodnej hlavy na božskú Ježišovu hruď s perami blízko k tomuto rozkošnému srdcu vydýchol a dal ľuďom posledný príklad viery a pokory. Bol devätnásty marcový deň v Ríme 777, dvadsiaty piaty od narodenia Spasiteľa," hovorí don Bosco.

Potom Ježiš a Mária plakali pred telom svätého Jozefa a sám Kristus umyl telo jeho adoptívneho otca, zatvoril mu oči a prekrížil mu ruky na hrudi. 

Masima - Choďte k Jozefovi

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top