Týždenná pobožnosť k svätému Jozefovi

3
Túto pobožnosť sa môžeme modliť počas jedného týždňa, alebo aj celého "mesiaca svätého Jozefa." Spočíva v krátkej dennej úvahe a modlitbe k svätému Jozefovi podľa jednotlivých dní v týždni.

Úvodná modlitba
Svätý Jozef, vzývam ťa a prosím ako svojho nebeského patróna a vzor čnostného života. Spolu s tebou chcem začať i prežiť celý tento týždeň (mesiac), denne rozjímať o veľkých veciach, ktoré v tvojom živote vykonal Boh, a na tvoj príhovor si vyprosovať silu poznávať i napĺňať jeho vôľu, rásť v dôvere v neho a chrániť svoje srdce pred každou poškvrnou hriechu.

Požehnaj môj úmysel a ochraňuj ma tak, ako si chránil malého Ježiša, sprevádzaj ma tak, ako si sprevádzal Máriu, a vypros mi všetko, čo ma urobí lepším kresťanom a privedie k Bohu.

Svätý Jozef, pros za mňa všemohúceho Pána, aby som bol hodný žiť po celú večnosť v spoločenstve Ježiša, Márie, teba i všetkých svätých, ktorí sa už na tejto zemi naučili žiť v Božej prítomnosti. Amen.


Modlitba v nedeľu

„Jozef, jej manžel, bol človek spravodlivý a nechcel ju vystaviť potupe, preto ju zamýšľal potajomky prepustiť.“ (Mt 1,19)

Svätý Jozef, obdivujem tvoju lásku k Márii, i to, ako si ju chránil a zastával aj vtedy, keď si nerozumel tomu, čo sa deje v jej živote.
Prosím ťa, vypros mi dar pravej múdrosti a pokory, ale i tichosti a porozumenia, aby som nikdy neodsudzoval(a) tých, ktorých konaniu nerozumiem, ale aby som hľadel(a) ako na svojich bratov a sestry, ktorí tiež hľadajú Pánovu vôľu, zápasia so svojimi hriechmi, aj keď sa im nie vždy darí, a túžia zvíťaziť nad svojimi slabosťami. Amen.

Oroduj za mňa, svätý Jozef.

Modlitba v pondelok

„Ako o tom uvažoval, zjavil sa mu Pánov anjel.“ (Mt 1,20)

Svätý Jozef, hľadím na teba ako na človeka, ktorý premýšľa nad tým, čo sa v jeho živote deje, ktorý vie, že všetko má svoj zmysel a ktorý je otvorený poznaniu božích tajomstiev.
Prosím ťa, daj mi srdce vnímavé a otvorené pre všetko, čo aj mne Pán denne zjavuje prostredníctvom anjelov i ľudí, čím sa mi prihovára v jednotlivých životných situáciách, čomu ma učí aj vtedy, keď nie vždy vypočuje všetky moje modlitby tak, ako mu ich predkladám, a čím sa mi prihovára, aby ma posilnil na ceste spásy. Amen. 

Oroduj za mňa, svätý Jozef.

Modlitba v utorok

„Keď sa Jozef prebudil, urobil, ako mu prikázal Pánov anjel, a prijal svoju manželku.“ (Mt 1,24)

Svätý Jozef, si úžasný vo svojej úplnej poslušnosti Bohu, keď bez váhania robíš to, čo ti prikazuje. Neváhaš a nešpekuluješ, pretože vieš, že to, čo od teba žiada Pán, je správne pre Máriu aj pre Dieťa.
Prosím ťa, prihováraj sa za mňa u Pána, aby aj mne daroval poslušnosť, aby ma viedol v pokore a bezpodmienečnej dôvere, nech hľadám jeho vôľu, počúvam jeho slovo, nech dokážem urobiť všetko, čo odo mňa očakáva, aby som plnil(a) jeho svätú vôľu. Amen.

Oroduj za mňa, svätý Jozef.

Modlitba v stredu

„Ale nepoznal ju, kým neporodila syna, a dal mu meno Ježiš.“ (Mt 1,25)

Svätý Jozef, obdivuhodne nielen napĺňaš Pánovu vôľu, ale aj plníš svoje povinnosti voči Dieťaťu. Ako Ježišov pozemský otec mu máš dať meno. Tým prekonáš patriarchov a prorokov, pretože len ty môžeš vziať Spasiteľa do svojich rúk a ako prvý ho osloviť tak, ako to budeme robiť podľa tvojho vzoru a príkladu.
Prosím ťa, priveď ma k poznaniu toho, ktorého považovali za tvojho Syna, aby som ho aj ja vedel(a) osloviť jeho svätým menom, aby som bytostne uveril(a), že on je boh, ktorý spasí, že na jeho meno sa zohne každé koleno, že on je náš jediný Pán a Boh, a aby som podľa tejto viery menil(a) svoj život. Amen.

Oroduj za mňa, svätý Jozef.

Modlitba vo štvrtok

„On vstal, vzal za noci dieťa i jeho matku a odišiel do Egypta.“ (Mt 2,14)

Svätý Jozef, s údivom rozjímam nad týmito slovami evanjelia, ktoré hovoria o tvojej veľkej odvahe za noci, narýchlo opustiť domov a vybrať sa na cestu do cudziny, aby si chránil Máriu i Ježiša. Nemyslíš na nástrahy cesty, ani na to, či v cudzine nájdete prijatie, pretože bezvýhradne dôveruješ Bohu.
Prosím ťa, sprevádzaj aj mňa na ceste do večného domova v nebi, aby som s tvojou pomocou prekonal(a) všetky nástrahy, ktoré ma budú chcieť odradiť a zastrašiť, aby som nikdy nezabudol(a), aký je cieľ mojej životnej cesty, a vždy veril(a) tomu, že ak budem dôverovať Bohu, pošle mi svojich anjelov, ktorí ma ochránia tak, ako chránili teba. Amen.

Oroduj za mňa, svätý Jozef.

Modlitba v piatok

„Po Herodesovej smrti sa Pánov anjel zjavil vo sne Jozefovi v Egypte a povedal mu: Vstaň, vezmi so sebou dieťa i jeho matku a choď do izraelskej krajiny. Tí, čo striehli na život dieťaťa, už pomreli.“ (Mt 2,19-20)

Svätý Jozef, aká musela byť tvoja trpezlivosť, keď si dokázal žiť dlhý čas v cudzine a pokorne čakať na znamenie anjela, ktorý ti oznámil, že sa môžeš vrátiť! Vedel si, že príde ten správny čas, ale aj to, že naň treba trpezlivo čakať.
Prosím ťa, posilňuj ma v každom čakaní môjho života, aby som aj ja pokorne dúfal(a), že príde ten správny čas, ktorý sa nedá urýchliť, pretože na mnohé v živote musím trpezlivo dozrieť, aby som pochopil(a) aj to, čo je teraz skryté môjmu poznaniu.

Oroduj za mňa, svätý Jozef.

Modlitba v sobotu

„Keď ta prišiel, usadil sa v meste, ktoré sa volá Nazaret, aby sa splnilo, čo predpovedali proroci: Budú ho volať Nazaretský.“ (Mt 2,23)

Svätý Jozef, zvelebujem Pána, že si sa stal manželom presvätej Márie, že si prijal sväté dieťa Ježiša a dal mu meno, že si ho chránil, keď mu chceli siahnuť na život, že si postavil dom, v ktorom prebýval sám Boží Syn, a staral si sa oň s najväčšou láskou.
Prosím ťa, veď ma každý deň môjho života, aby som aj ja pripravil(a) Pánov dom vo svojom srdci, aby som aj ja celý život slúžil(a) Ježišovi, veď len tak dosiahnem tu na zemi pravé šťastie a v nebi večnú blaženosť. Amen.

Oroduj za mňa, svätý Jozef.

Modlitba na záver
Drahý svätec, svätý Jozef, pre česť, ktorú ti udelil večný Otec, keď ťa povýšil, aby si ho zastupoval na zemi pre jeho Syna Ježiša a bol mu pestúnom, vypros mi od Boha milosť, po ktorej túžim.

Pre lásku, ktorú mal voči tebe Ježiš, keď ťa uznával za svojho nežného otca a s úctou ťa poslúchal ako zdvorilý syn, veľmi ťa prosím, drahý svätec, vypros mi od Boha milosť, o ktorú ťa prosím.

Pre mimoriadnu milosť, ktorú si získal od Ducha Svätého, keď ti dal za manželku svoju vlastnú Nevestu a našu drahú Matku, vypros mi od Boha milosť, po ktorej veľmi túžim.

Pre čistú lásku, ktorou si miloval Ježiša ako svojho Syna a Boha a Pannu Máriu ako svoju milovanú manželku, popros Najvyššieho, aby mi udelil milosť, o ktorú ťa úpenlivo prosím.

Pre veľké potešenie, ktoré si cítil v srdci, keď si sa rozprával s Ježišom a Máriou a slúžil im, nech mi milosrdný Boh udelí milosť, po ktorej tak túžim.

Pre naplnený život, ktorý si zavŕšil v náručí Ježiša a Márie, získaj mi svojím mocným príhovorom u Boha milosť, o ktorú ťa prosím.

Pre úctu, ktorú má voči tebe celý nebeský dvor ako k Ježišovmu pestúnovi a ženíchovi Panny Márie, vyslyš, svätý Jozef, moje prosby, o ktoré ťa vrúcne prosím so živou vierou, a získaj mi milosť, po ktorej tak túžim. Amen.

Masima
Tags

Zverejnenie komentára

3 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Prosím o pomoc pre môjho syna , veľmi to potrebuje

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Prosíme o modlitby za uzdravenie pre našu sestru Magdalénku, švagrinku Slávku a neter Terezku,Pán Boh zaplať

    OdpovedaťOdstrániť
Zverejnenie komentára
To Top