Môj otec a ochranca

0
"Nikdy ma nepriťahovali isté pobožnosti, ktorým sa niektorí oddávajú, najmä ženy, ktoré sú plné neviem akých obradov, ktoré sa im tak páčia; ja som ich nikdy nemohla zniesť. Nakoniec sa ukázalo, že boli ničotné a zaváňali poverou," hovorí svätá Terézia od Ježiša.

Naopak, zvolila som si za svojho zástancu a patróna slávneho svätého Jozefa a zverila som sa mu s nadšením. Tento môj otec a ochranca mi pomohol v núdzi, do ktorej som sa dostala, a v mnohých iných, ďaleko ťažších, v ktorých išlo o moju česť a o spásu mojej duše.

Videla som jasne, že jeho pomoc bola vždy väčšia, než som mohla dúfať. Nespomínam si, že by som ho niekedy prosila o nejakú milosť, bez toho aby som ju hneď nedostala. 


A je to úchvatné spomínať na veľkú priazeň, ktorou ma Pán zahrnul, a na nebezpečenstvo pre dušu i telo, z ktorého ma vyslobodil na príhovor tohto požehnaného svätca. Iným svätcom, zdá sa, Boh dovolil, aby nám prispievali v tej či onej potrebe, zatiaľ čo ja som zakúsila, že príhovor svätého Jozefa sa vzťahuje na všetky. Tým nám Pán dáva pochopiť, že ako mu bol na zemi poddaný, kde mu ako pestún mohol rozkazovať, tak aj teraz v nebi urobí všetko, o čo ho požiada. To zakúsili aj rôzne iné osoby, ktoré sa mu na moju radu zverili.

Mnoho iných sa stalo jeho ctiteľmi nedávno, pretože zakúsili túto pravdu. Starala som o to, aby sa jeho sviatok slávil s čo najväčšou slávou. Je síce pravda, že som do toho vkladala viac márnivosti než ducha, lebo som chcela, aby sa všetko konalo s vybranou svedomitosťou, ale úmysel bol dobrý. Ostatne práve to bola moja záhuba, že sotva mi Pán udelil nejakú milosť podniknúť niečo dobré, zamiešala som do toho veľa nedokonalostí a chýb. Boh mi odpusť, že som pre zlé veci, vybrané spôsoby a márnivosť vyplytvala toľko úsilia a usilovnosť.

Sama som mnohokrát zakúsila, aká veľká je priazeň svätého Jozefa, a preto by som chcela, aby sa o tom všetci presvedčili a boli jeho ctiteľmi. Nepoznala som človeka, ktorý by ho naozaj ctil a preukazoval mu nejakú službu, bez toho, aby rástol vo cnosti. On totiž nesmierne pomáha tomu, kto sa mu zveruje. 

Už po niekoľko rokov ho vždy prosím na jeho sviatok o nejakú milosť a vždy som vypočutá. A ak moja prosba nie je úplne správna, on ju zameria k môjmu väčšiemu dobru.

Kto nemá učiteľa, ktorý by ho naučil, ako sa má modliť, nech si zvolí za vodcu tohto slávneho svätca a nepomýli sa.


Masima
zdroj: Sv. Terézia od Ježiša, Kniha života, 6, 6-8

Zverejnenie komentára

0 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
Zverejnenie komentára (0)
To Top