Krátka novéna k svätému Jozefovi

1
 Úmysel novény (len v prvý deň)

Svätý Jozef, s veľkou úctou a láskou prichádzam k tebe a s dôverou v tvoj príhovor u nášho Pána Ježiša Krista, o ktorého si sa s láskou staral, začínam dnes túto novénu, ktorou ťa prosím o tvoj príhovor na tento môj úmysel:

(vyslov prosbu, na ktorú obetuješ túto novénu)

Prednes ho prosím tomu, ktorého ľudia tu na zemi považujú za tvojho syna, ak ak to bude jeho vôľou, pros ho, aby mi dal, o čo prosím.
Ak nie, pretože on vo svojej božskej prozreteľnosti vie, že potrebujem niečo iné, s pokorou prijmem všetko, čo mi daruje na moje posvätenie a večnú spásu. Amen.

Úvodná modlitba (opakuje sa každý deň)
Najdrahší svätý Jozef, 
teba celá Cirkev vzýva ako svojho nebeského patróna, 
dovoľ mi pridať sa k tým, ktorí očakávajú pomoc tvojho príhovoru. 
Pros za mňa nebeského Otca, 
aby mi daroval srdce tiché a spravodlivé, aké dal tebe. 
Aby mi ukázal, čo je správne v mojom živote, 
tak, ako prostredníctvom anjelov poučil teba. 
Aby ma posilnil v plnení jeho vôle tak, ako posilňoval teba.
Prosím o tvoju pomoc a orodovanie. Amen.



Záverečná modlitba (opakuje sa každý deň)
Pros za mňa, svätý Jozef, chráň ma od každého zla, 
ty šľachetný ochranca Svätej rodiny, 
sprevádzaj ma svojim príhovorom, 
Jozef najmocnejší, vypros mi to, o čo ťa s dôverou prosím.
Nech aj mňa prijme do svojho náručia Boží Syn, 
ktorý ťa nazýval otcom, 
ktorému si ty odovzdal svoj život 
a ktorý ťa odmenil svojou svätou blízkosťou tu na zemi, 
ale aj vo večnosti. Amen.

Svätý Jozef, ochranca svätej Cirkvi, oroduj za mňa. 



1. deň
Boh nám z veľkej lásky a vrúcnej túžby po našej spáse dal úctu k svätým, aby sme ich uctievali a vzývali ako nebeských priateľov a aby oni orodovali za nás a vymáhali nám svojimi prosbami a zásluhami milosti, ktoré si my sami svojim životom nezasluhujeme.

V tejto dôvere a nádeji predkladám ti, svätý Jozef, svoje prosby. Prednes ich prosím, Ježišovi, ktorý ťa isto vypočuje.
Svätý Jozef, prijmi moju dôveru v tvoj mocný príhovor a ochranu. Amen.
Záverečná modlitba

2. deň
Vrúcna láska spájala svätého Jozefa s nepoškvrnenou Pannou Máriou. Spolu s ňou sa staral o Boha, ktorý sa stal človekom a ich dvoch si vyvolil, aby vytvorili teplo ľudskej rodiny, v ktorej z božského Dieťaťa vyrástol Spasiteľ sveta.

Prijmi moje prosby, svätý Jozef, pomáhaj mi, prosím, v mojich úzkostiach a starostiach. Dôverujem v tvoju pomoc a viem, že sa s nesmiernou láskou staráš aj o mňa. Amen.
Záverečná modlitba

3. deň
Spravodlivý Jozef bol ustanovený za hlavu Svätej rodiny. Táto rodina bola malá počtom, ale veľká jej dvoma vznešenými členmi, Božou Matkou Máriou a jednorodeným vteleným Božím Synom. To o ňom platia slová Písma: „Ustanovil ho za pána svojho domu.“ (Sk 7,10)

Ó, svätý Jozef, tebe Boh zveril starosť o svojho jednorodeného Syna Ježiša Krista a o prečistú Pannu Máriu. Nezabudni, prosím, že aj ja som sa zveril tvojej nežnej starostlivosti. Ty si mojim ochrancom a otcom, preto verím, že na tvoj mocný príhovor dosiahnem u Boha to, o čo prosím. Amen.
Záverečná modlitba

4. deň
Svätý Jozef chránil Ježiša a Máriu pred zlobou nepriateľov a sprevádzal otcovskou láskou na všetkých cestách. Právom môžem dúfať, že prijme pod svoju ochranu aj mňa, ak ho budem prosiť o pomoc.

Svätý Jozef, teba Ježiš Kristus tu na zemi ctil a miloval ako otca a teraz na nebesiach ti neodoprie nič, o čo prosíš, pretože prosíš so spravodlivým srdcom. Prihovor sa aj za mňa, veď patrím medzi tvojich ctiteľov. Amen.
Záverečná modlitba

5. deň
Svätý Augustín prirovnáva svätých k hviezdam, ale Jozefa k slnku. Potvrdzuje tak vieru v to, že svätý Jozef po Panne Márii prevyšuje všetkých svätých zásluhami a slávou a preto aj účinným príhovorom u Boha.

Preto sa aj ja s dôverou utiekam k tebe, svätý ochranca Ježiša Krista a manžel Panny Márie, a pre vrúcnu lásku, akú si preukazoval Ježišovi a Márii, predkladám ti svoje prosby. Verím, že Pán počuje tvoje orodovanie a nakloní sa k mojej prosbe. Amen.
Záverečná modlitba

6. deň
Ak bol Pán Ježiš už tu na svete oddaný a poslušný svätému Jozefovi, preukazoval mu zvláštnu úctu a lásku, ako by mu mohol teraz v nebi, kde odmeňuje zásluhy, niečo odoprieť? Ako by mohol nevypočuť toho, ktorý sa o neho s láskou staral a venoval mu celý svoj život?

Oroduj za mňa, svätý Jozef, aby som dosiahol odpustenie svojich hriechov, polepšil svoj život a napredoval v čnostiach. A aby som dosiahol to, o čo prosím vo svojich prosbách, ktoré ti s dôverou predkladám, ak nie je ani proti Božej vôli, ani proti mojej spáse. Amen.
Záverečná modlitba

7. deň
Svätý Jozef určite s bolesťou prežíval narodenie Božieho Syna v chudobnej maštali, útek do cudzej krajiny, aby mu zachránil život, ale i predpoveď Simeona o tom, že bude znamením, ktorému mnohí budú odporovať.

Pre bolesť tvojho otcovského srdca ťa, svätý Jozef prosím, aby si mi vyprosil pravú ľútosť nad mojimi hriechmi, ktoré rovnako odporujú láske Ježiša Krista a zraňujú jeho Srdce. A pre svoju vrúcnu lásku prednes moje prosby Bohu. Amen.
Záverečná modlitba

8. deň
Boží Syn Ježiš Kristus nazýval svätého Jozefa počas svojho života na zemi svojím otcom, bol mu oddaný a poslušný. Nemožno pochybovať, že by túto úctu ešte viac nedoplnil a nezavŕšil v nebi.

S dôverou sa obraciam k tebe, svätý Jozef, v plnej nádeji, že Pán neodoprie žiadnu prosbu, keď mu ju ty sám prednesieš. Amen.
Záverečná modlitba

9. deň
Je obdivuhodné, ako svätému Jozefovi v jeho pozemskom živote slúžil a pomáhal sám Boh, narodený v ľudskom tele a bývajúci v dome postavenom Jozefovými rukami.

Svätý Jozef, keď ti sám Boh slúžil, chcem ti aj ja slúžiť, milovať ťa a ctiť ako svojho ochrancu a orodovníka. Prijmi ma, prosím, do svojej ochrany a oroduj za mňa u Ježiša, aby vypočul prosby, ktoré mu predkladám na tvoj mocný príhovor. Amen.
Záverečná modlitba

Tags

Zverejnenie komentára

1 Komentáre
Prosím nespamujte. Všetky komentáre sú spravované Adminom. * Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.
  1. Svaty Jozef prosim vypros Radovanovi uzdravenie duse zivu vieru a cistotu srdca. Ty si je patron a vies co najviac potrebuje Prihovaraj sa a oroduj za neho. Dakujem z celeho ♥️

    OdpovedaťOdstrániť
Zverejnenie komentára
To Top